tisdag 12 augusti 2014

Jag tog beslutet - min väg till 60 kg

I natt vaknade jag upp med panikkänslor och kallsvett efter ännu en kväll av hetsätning. Jag blev rädd för mig själv. Att jag har tappat kontrollen. Att jag inte inser hur stor jag verkligen är. När jag sedan lyckades somna om drömde jag om mamma och pappa och hur vi bråkade om hur jag behövde gå ner i vikt. Jag vaknade med en otrolig ledsamhet i kroppen. Hur hamnade jag här? Varför har jag låtit det gå så långt?

Det är dags att ta nya tag! Till att börja med ska jag öppna upp ögonen på mig själv. Inte längre blunda för sanningen och vad mina kvällar av hetsätning har lett till.
Detta är jag, den 12 augusti 2014:







Byst: 100,5 cm (+6,5)
Midja: 86 cm (+5)
Stuss: 109,5 cm (+3,5)
Lår: 65 cm (+0)

Siffrorna inom parenteserna visar hur mycket jag har ökat i omfång sedan jag började med lchf den 27 september 2013. Nu drar jag ett streck och förlåter gamla oförätter jag gjort mot mig själv, men glömmer dem inte.

Från och med idag är det strikt lchf-kost med max 20 g kolhydrater och 1500 kcal per dag som gäller. Jag utesluter inte mejerier, men kommer att minimera intaget. All mat och dryck registeras i kostbevakningen och läggs upp här vid dagens slut. Mätning sker en gång i veckan, på tisdagar. Mitt första delmål är att komma tillbaka till ursprungsmåtten från september 2013. Som belöning kommer jag att köpa batterier till min kroppsvåg för att på så sätt kunna börja väga mig igen.

Slutmål:
Väga 60 kg, vara stark, snygg och känna en stolthet över det jag ser i spegeln. Ha botat mitt sockerberoende samt ha tagit kontroll över mitt ätbeteende.

Till sist, en bild från min sista dag på praktiken den 31 juli. Jag minns att jag reagerade på hur stor jag var, men att jag sedan slog bort tanken och skyllde på att det måste ha varit en taskig vinkel. Varför är det så lätt att ljuga för sig själv?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar