torsdag 17 oktober 2013

En stressfri morgon...

... är ändå något av det bästa som finns! Jag hatar verkligen att stressa och när jag ibland är tvungen att stressa på morgonen kommer nästa hela dagen i obalans. Hade en sådan morgon i söndags, något som då tyvärr gick ut över mina stackars föräldrar som var på besök. Som tur var rann det av mig framåt eftermiddagen hehe. Så hur som helst: stress i mitt liv - nej tack.

Dagens morgon var raka motsatsen till söndagen. Vaknade 10 minuter innan klockan ringde, utvilad och pigg, något som säkert beror på min vana att gå och lägga mig riktigt tidigt, sådär runt 22-tiden. Sömn är ju viktigt hörrni!

Annars rullar det på bra med LCHF:andet. Experimenterar fortfarande mycket och provar hela tiden nya recept. Igår blev det en spenatsoppa med både grädde och crème fraiche. Mycket god! Däremot var räkorna som jag köpte i affären för att ha till ingen höjdare. De smakade inte alls salt som hemma, lite tråkigt. 

Har beslutat mig för att inte göra någon mätning imorgon, som jag ju brukar göra på fredagar. Känner liksom inte för att förstöra helgen med dåligt humör om det skulle visa sig att det inte finns några resultat att tala om. Dessutom har min nya invägningsdag blivit måndagar och då kan jag ju lika gärna kombinera mätningen med vägningen. Gjorde första invägningen i måndags och har egentligen bestämt mig för att bara väga mig varannan vecka, men vi får väl se om jag kan hålla mig på måndag eller inte ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar