onsdag 9 oktober 2013

Första inlägget!

Hej och välkomna till min LCHF-blogg, skriven fran landet som fullkomligt kokar över av kolhydrater i bade fast och flytande form - Tyskland.

Vem är jag? Jag är en 25-arig tjej, utbildad journalist som sedan juli befinner mig i Düsseldorf där jag praktiserar pa en kommunikationsbyra.

En dag när det var lite lite att göra pa praktiken surfade jag runt pa olika hemsidor och gled in pa nagra bloggar om LCHF. Självklart hade jag hört begreppet sedan tidigare, men da alltid avfärdat det som strunt. Det kan väl adrig vara bra att äta sa mycket fett? Och det vet väl alla att kroppen behöver kolhydrater för att kunna fungera ordentligt? Men efter att ha självdiagnostisterat mig själv som sockerberoende tänkte jag: vafasen, jag testar. Detta var för cirka tva veckor sedan och jag är redan fast! Jag är fortfarande i inlärningsfasen och slukar i princip alla bloggar och forum jag kan komma över. Tänkte att det även kunde vara en bra idé att börja skriva en egen blogg, för att kunna analysera och kontemplera resan som jag precis har hoppat pa. Är ni redo? Da kör vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar