onsdag 9 oktober 2013

Experimenterar fortfarande

Även om jag fastnade för LCHF-kosten redan från första stund så får jag erkänna att jag fortfarande är nybörjare. Första veckan åt jag till exempel en salig blandning av turkisk yoghurt, kvarg och någon sorts kesoliknande ost tillsammans med hallon till frukost. Förstod sedan att detta inte var det bästa alternativet, då det lätt blir många kolhydrater. Så nu kör jag stenhårt på en mer protein- och fettrik frulle med bacon och ägg. Slänger upp en bild på hur den ser ut imorgon.

Har förstått att de som äter LCHF ganska ofta låter det gå lite längre tid mellan måltiderna. Jag tänkte jag skulle prova på det och utmanade därför mig själv lite idag. Vanligtvis äter jag frukost vid 8 och sedan lunch vid 12. Idag väntade jag till 14 och det var inga problem. Här kommer en bild på dagens lunch, salami- och broccoligratäng med feta, som intogs framför datorn i sann Tysklandsanda. 


Jag brukar vanligtvis gå iväg och sätta mig vid ett riktigt bord och äta, men idag var jag så inne i att starta upp den här bloggen att jag inte riktigt kunde slita mig hehe.


Något som jag har lite problem är portionsstorlekar. Har ingen aning om det var en lagom eller för stor lunchportion, om man nu har för avsikt att gå ner i vikt som jag har. 

Detta med bristande koll på portionsstorlekar var något jag märkte av vid middagen. Detta var mängden jag hade lagt upp på tallriken:


Men någonstans på vägen tog det stopp och allt detta fick jag lägga i en matlåda istället. 

Jag tror ändå att det bästa är att inte fundera så mycket kring sådant så här i början, utan bara lyssna på kroppen.

Önskar er alla där ute en trevlig lill-lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar