torsdag 17 oktober 2013

Lite foodpics från dagen




Dagena lunch blev gårdagens spenatsoppa, toppad med ett kokt ägg och lite räkor. Brukar alltid annars ta ut maten ur matlådan innan jag värmer den, men hittade ingen djup skål så fick bli att äta ur en plastbunke idag:


Till middagen fortsatte jag på äggtemat och gjorde mig en omelett med bla rökt lax och spenat. Jädrans vad mycket ägg man äter när man äter LCHF, idag har det blivit hela fem stycken!! (Hoppas inte det är farligt..)


En av mina roomies hade bakat muffins med chocolate Chips. Det kan ha varit det som fick mig att känna ett otroligt sötsug, så unnade mig en liten efterrätt som dock var något mer LCHF-kompatibel: varma hallon med en klick creme fraiche, toppat med några makademianötter. Till det kaffe och senaste avsnittet av New Girl på Laptopen. 

Ser att mina matbilder inte är speciellt snygga, får nog ta och jobba lite på det..

Ikväll ska jag till Altstadt, träffa mina vänner ich fira att arbetsveckan är slut. På fredagar har jag nämligen inte praktik utan "bara" 4 h tyskaundervisning ;).

Auf Wiedersehen!
Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar