onsdag 4 december 2013

Dags att chilla ner litegrann

God morgon! Såhär ser dagens frukost ut. Har uteslutit lite grönsaker pga av kolisarna. Imorgon funderar jag på att testa att äta två kokta ägg med majonäs. Då är det bara i grädden i kaffet det finns kolhydrater = winning!
Onsdagens frukost 08:00

Jag har funderat lite grann och bestämt mig för att vänta med att prova på periodisk fasta. Jag är fortfarande nyfiken på det, men samtidigt lite rädd. Jag ska nu resten av året bara fokusera på att äta bra, tre gånger om dagen. Så som jag har gjort ända sedan jag började med LCHF i slutet av september. Periodisk fasta, i form av 16:8, ska jag testa på i januari. Då har jag ätit LCHF i mer än tre månader och borde vara tillräckligt trygg i mina vanor för att på ett säkert kunna testa på 16:8.

Ska försöka släppa viktfixeringen lite nu också. Otroligt svårt, med tanke på att jag egentligen hade ett mål som jag ville gå ner till iul. Men inser nu att det inte kommer ske med tanke på hur min viktkurva gillar att leka bergochdalbana. Fram till januari ska jag istället försöka fokusera på känslan. Vad känner jag när jag ser i spegeln? Det är det egentligen handlar om. Inte vilken siffra det står på vågen. Nu ska jag ta mig an denna onsdag med den känslan i kroppen. Jag är grym!

Lite bilder från gårdagen:


12:45. Carbonara med zucchini

Fick busa med den här gullungen. Min handledares yngsta dotter är supersöt!

Middag 18:00. Omelett med lax och spenat 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar