torsdag 5 december 2013

Mobillös!

Igår råkade jag tappa min mobil i golvet. Det blev inte en skråma, men däremot hände något med kameran. Så idag var jag och lämnade in mobilen där jag köpte den i september. Jag känner mig väldigt tacksam att jag faktiskt valde att köpa min iphone i en fysiska butik, istället för på nätet som hade blivit billigare. Då hade jag stått ganska handfallen nu och inte vetat vad jag skulle ta mig till.

Hur som helst så innebär detta att jag nu är utan mobil och kommer att vara så i upp till 1,5 vecka. Känns jobbigt. Jag är otroligt mobilberoende. Det värsta är känslan att veta om att det kan vara folk som försöker få tag på mig, utan att lyckas - och jag har ingen möjlighet att meddela dem om varför jag inte går att nå.

Söndagen den 15 december åker jag till Berlin och stannar till onsdagen. Jag hoppas innerligt att jag kommer ha fått tillbaka mobilen tills dess. Men det ser inte ljust ut..

Hur som helst, hade jag min sista dag på praktiken idag. Kändes konstigt, men samtidigt var det ett fint avslut. Jag fick Lindtchoklad av min handledares fru som tack för att jag hade översatt några brev från tyska till svenska. Supergulligt, även om jag ju nu inte äter choklad. Men tar med den hem till Sverige, så blir övriga familjen glad. De kan vara riktiga gottegrisar när de är på det humöret ;).

Min pannacotta var i alla fall väldigt uppskattad, så det var ju roligt. Den kanske man skulle slå till på igen? Typ mammas födelsedag den 27 december eller nyår?

Till lunch vid 13:00 blev det en bit kycklingpizza och middag 18:30 carbonara med zucchini. Utan mobil kommer det hädanefter bli lite torftigare med bilder i bloggen ett tag. Men så får det vara.

Imorgon är det tyskaundervisning 9-13. Sen ska jag hem och städa lägenheten. På lördag ska vi nämligen få lite främmande över och då ska det vara snyggt och städat! Dessutom är mitt rum så dammigt att jag på allvar börjar oroa mig för min hälsa.. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar