söndag 8 december 2013

Dåliga dagar

Har haft några dåliga dagar, rent matmässigt. Egentligen är det väl bara igår och idag som har varit riktigt dåliga, men det började i onsdags då jag gjorde panna cottan för att bjuda på sista dagen på praktiken. Det triggade väl igång mitt sötsug vilket innebar att att jag åt créme fraiche med varma hallon


På torsdagen åt jag panna cotta på praktiken och det var ju planerat och så, så det var väl inte så illa egentligen. På fredagen däremot såg mitt matintag ut såhär:

Frukost, bra

Misslyckad zucchinisoppa (2 tallrikar) plus två fröknäcke med ost o skinka

Vaniljgrädde med sötningsmedel, frusna hallon och créme fraiche. 

Fortfarande så var det ju egentligen "tillåtna" efterrätter enligt LCHF med det kändes inte alls bra och framför allt destruktivt.

Igår jobbade jag som vanligt på restaurangen och tog med mig två ägg för att utöka lunchen som bestod mest av sallad från buffén.

På kvällen gjorde jag köttfärspizza på Oopsiebotten och den var ju inte så illa. Men jag var ute på kvällen och när jag kom klockan halv sex på morgonen slog sockermonstet till. Med råge. Jag åt hembakta kakor som var kvar sedan festen vi hade haft tidigare, salta pinnar samt öppnade Lindtchokladen som jag fick av min handledares fru som jag hade tänkt ha med mig hem till familjen.

Och idag har jag fallit in i gamla banor och tänkt: "lika bra att äta upp hela chokladen så att den inte finns där att locka mig". Så det har jag gjort. Plus en hel del salta pinnar. 

Dagens lärdom:

Undvik allt sött, även sötningsmedel eftersom det triggar mig.
Förvara ingenting sött hemma, det ökar riskerna att äta av det.
Händelser i privatlivet påverkar mig och kan bidra till att jag äter sött, särskilt när det sammanfaller med mensen.

Nu ligger jag här i sängen. Känner mig uppblåst, fet och oattraktiv. Men imorgon blir det nya tag. Och då är det invägning också. Fuck..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar