onsdag 4 december 2013

Sötsug deluxe!

Igår kväll kom ett ordentligt sötsug över mig! Konstigt eftersom jag inte känt av det på länge. Men det kan nog ha berott på flera saker:

1. Jag har tuggat sockerfritt men sötat tuggummi några dagar. (Inte bra, har slängt resten).
2. Ska strax få min mens.
3. Gjorde pannacotta som jag ska bjuda på på praktiken imorgon. Det kan trigga igång.
4. Min middag med torr lax som hade fått vara inne lite för länge i ugnen och den äckligaste hollandaisesåsen därtill var inte så tillfredställanden.

Först åt jag en liten provsmakningsportion av pannacottan som jag ska bjuda på på praktiken idag. Supergod!!

Det triggade igång ett jädrans sötsug och då åt jag créme fraiche med varma hallon. Med tanke på att jag på vägen hem från praktiken fick infallet att köpa en chokladkaka och bara möla (gjorde jag såklart inte) så känns det inte så farligt. Men de där söta tuggummina ska jag i allafall sluta med..

Morgonens frukost 07:45

Créme fraiche med varma hallon, gårdagens dessert

Torr lax med sjukt äcklig hollandaisesås (nästa gång gör jag egen!)

Dagens lunch 12:45, lasagne 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar