torsdag 14 november 2013

Är lite sugen...

...på att testa på en mejerifri vecka. Har i dagarna streckläst Åses blogg och där pratar hon mycket om att det kan vara mejeriprodukterna som spökar och ställer till det när man inte går ner i vikt som man vill. Mejeriprodukter är ingenting jag varken kan eller vill vara utan för alltid, men hade absolut kunna tänka mig att pröva på det en eller två veckor.

Då hade upplägget till exempel kunnat se ut på följande sätt:

- Frukost: Ägg och bacon

- Lunch: Rökt lax med zucchini och hollandaisesås

- Middag: Zucchinisoppa gjort på kokosmjölk

Den enda mejeriprodukten jag i så fall tänker låta vara kvar är den skvätten grädde jag har i morgonkaffet. Den är helig för mig och ska inte försvinna!

Men annars ser jag inget hinder för att inte testa på det. Kan till och med se fram emot utmaningen. Men det får dröja ett litet tag innan jag kan testa på det. Vill ju börja med det precis efter en ivägning och väger alltid in mig på måndagar. Nästa helg ska jag åka till München och det känns som en tillräckligt stor utmaning att bara hålla sig till LCHF-kost när man är på resande fot utan att jag måste göra det ännu svårare för mig genom att utesluta mejerier.

Men, skulle kunna köra mejerifri vecka v.48 med start måndagen den 25 november. Då har jag också gott om tid på mig att förbereda mig genom att hitta en massa smarriga mejerifria recept.  Jo, så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar