lördag 16 november 2013

Pizza, doftljus och klassisk musik

Det fick bli LCHF-Pizza till middag idag igen. Efter att ha jobbat nio timmar var jag inte så sugen på att ställa mig och laga mat. Denna pizzan är så grym alltså! Ska lätt göra den igen när den här omgången är slut (har fortfarande en bit kvar i frysen). Himla smidig att bara värma på i ugnen när man inte har tid/ork/lust till något mer avancerat. Och god som tusan är den också!


Nu ligger jag på sängen och tar igen mig lite med tända doftljus och klassisk musik i bakgrunden. Börjar bli en fin vana det här. Även om det var en lång dag på jobbet var det roligt och jag är på riktigt gott humör. Mycket tack vare killarna i köket som är lite smågalna haha.

Ikväll ska jag på födelsedagsfirande till mina gamla roomies. Skönt nog ligger lägenheten bara 650 meter från där jag bor nu så det blir ju ingen jätteutflykt. Det jag gillar med Tyskland är att det inte finns någon exakt tidpunkt när festen börjar, utan man droppar in lite när man känner för det. No stress, just the way I like it :). 

Kommer dock ta det lugnt ikväll. Måste nämligen vara på topp imorgon för att kunna författa ett cv på tyska som måste skickas iväg senast på måndag. Men det gör inget, hade mitt roliga i torsdags, med råge ;). Blir mest kul att komma iväg en liten sväng och självklart träffa mina gamla roomies. 

Kanske borde ta tag i mig själv så att jag 
inte dyker upp alltför sent? Kaffet är i alla fall färdigbryggt. Det får bli en kopp Java innan jag beger mig så att jag inte sitter och gäspar oartigt bland de andra gästerna.

Såhär såg för övrigt min lunch ut idag på jobbet. Två kokta ägg samt ett hopplock av det på buffén som kändes mest LCHF-kompatibelt.


Ps. Måste bara säga hur glad jag är över att jag hittade LCHF-kosten. Har aldrig mått såhär bra och haft såhär bra ätvanor. Och vilken inverkan det har på humöret sen. Det är nästan som att jag blivit lite småkär i LCHF. Var det någon som sa något om att vi är som sekt? ;) haha, nåja so be it i så fall! Ds.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar