torsdag 21 november 2013

På tåget mot München

Sitter nu på ett ICE-tåg mot München. Ska hälsa på en kompis från Sverige som pluggar där nere. Ska bli toppen både att träffa henne och se staden!

Jag siktar självklart på att hålla min LCHF-kosthållning. Kan nog komma att bli lite svårt, men har i alla fall packat med mig oopsies och kokt ägg till frukost så att jag får en bra start i alla fall. Min kompis vet i alla fall redan om att jag äter LCHF, eftersom hon hörde av sig och frågade om jag äter sushi, vilket jag ju som LCHF:are inte gör ;).

Är stolt över mig själv, eftersom det här är typ första gången (på väldigt länge åtminstone) som jag inte har med mig något sött eller någon fika när jag reser. Tåget var 20 minuter försenat på Düsseldorfs centralstation och fick jag en impuls av att gå och köpa en Starbuckslatte. Något jag alltid brukar göra när jag flyger, då tillsammans med en maffig chokladmuffins. Men kvävde snabbt den impulsen och gick och köpte mig en bok istället. Yay!

Dagens mat i bilder:

08:00 Frukost


13:00 lunch

18:15 middag 


Avslutningsvis: en bild på Düsseldorfs centralstation. Ganska stämningsfullt ändå!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar