söndag 17 november 2013

Söndagens mat i bilder + irritationsmoment

10:30 Frukost:
3 skivor bacon
2 stekta ägg med en skiva ost emellan 
1 klick majonäs
Kaffe


17:45 lunch/middag:
Oopsiepizza. Den här gången med kyckling, bacon och massa annat gott.


20:15 kvällis
1 ost-och skinkrulle med klick smör 


Den här dagen har verkligen gått i ett! Men känns som om jag har fått del gjort utan att för den sakens skull stressa. Har skrivit både cv och personligt brev på tyska, städat badrummet samt lagat mat.

Dessutom skypade jag med mamma. Hon fyller år den 27 december och sa att hon inte önskade sig något, men att det däremot hade varit trevligt om jag och min bror hade lagat någon god mat. Då sa jag, "ja, så länge den är LCHF".
Då fick mamma något skeptiskt i blicken och sa bara: "jag vet inte hur bra det är med LCHF, jag har läst någonstans att det är farligt med så mycket fett.. Blahablaha..."

Jag zoonade ut där och kände mig ledsen över att hon inte kunde glädja för min skull. Hade tänkt att påminna om bloggen, men nu tänker jag inte göra det. Tänker faktiskt inte prata med henne eller pappa alls om LCHF. Om de inte tycker det är bra får det stå för dem.

När jag sa att jag ville ha LCHF-böcker i julklapp blev även svaret:
"LCHF-böcker?! Herregud, räcker det inte med en? Jaja, dom får du köpa själv i så fall".

Sådär kul respons. Särskilt som mamma är medveten om att jag har haft ett komplicerat förhållande till mat tidigare. 

Jaja, nu skiter jag i det. Imorgon är det dags för invägning. Jag är lite nervös med tanke på att min vikt har åkt bergochdalbana den senaste tiden. Det bästa skulle vara om den visade samma som i fredags - eller lägre. Men så länge den visar mindre än förra måndagen så är jag nöjd. Då går det ändå åt rätt håll :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar