måndag 11 november 2013

Upp och ner

Efter en månads invägning ser min graf ut på följande sätt:

Mycket upp och ner. Frustrerande? Ja! Första veckan gick jag ner 0,7 kg för att sedan gå upp i princip allt till nästa vecka. Nu har jag totalt gått ner 0,3 kg sedan jag började väga mig. Detta får mig såklart att bli osäker. Äter jag rätt? Bör jag testa på periodisk fasta? Men har läst på om det och det rekommenderas inte till personer som tidigare har haft ett stört ätbeteende. Och det får jag säga, att även om jag inte har fått önskvärda resultat på vågen så har jag fått ett riktgt fint ätbeteende med regelbunden frukost, lunch och middag utan småätandet eller intag av sötsaker. Jag är rädd att detta fina mönster skulle komm att rubbas om jag började mixtra med periodisk fasta. 

Bestämmer mig härmed för att fortsätta på samma sätt november ut. Sedan kan jag ta beslut om jag ska testa på periodisk fasta eller ej.

Något jag dock ska förändra är att bli bättre på att blogga. Ska härmed fota alla mina måltider så att det här blir en matdagbok om inte annat. Då blir det nog lättare att analysera resultaten.

Lila bra att börja med en gång:

07:45 Frukost

3 skivor bacon
2 scramble eggs

Kaffe med grädde + vatten (försöker dra ner lite på mejeriprodukterna)


Måndag = ny start!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar