söndag 17 november 2013

Stolt!

Det var ett trevligt födelsedagsfirande igår. Höll mig lugn med bara två små glas rödvin. Var inte medveten om att det skulle serveras mat där så hade ju ätit innan. Men det var lika bra för då behövde jag inte oroa mig för halten kolhydrater i den. Tackade även nej till tårtan. Det roliga att det inte var något som helst problem att tacka nej, jag kände inget sug över huvud taget. Hur grymt är inte det!?

Tidigare när jag gått på dieter har jag av någon anledning alltid försökt dölja det. Som om jag på något sätt inte ville dra uppmärksamhet till mitt utseende som jag ju uppenbarligen försökte förändra i och med sagda diet. Med LCHF är det inte alls så. Jag har absolut inga problem med att prata om det. Det kan nog snarare gå åt andra hållet, att jag pratar lite väl mycket om det. Men försöker att lägga band på mig själv. Det är viktigt att låta det vara upp till var och en att bestämma hur och vad de ska äta. Skulle aldrig försöka pracka på någon LCHF.

Fick förresten höra från en av mina förra roomies att jag hade gått ner i vikt. Att han hade lagt märke till det så fort han såg mig. Nu vet jag inte hur mycket mina -1,3 kg kan synas, men det var ju väldigt roligt att få höra det hur som helst. Var på väldigt bra humör hela kvällen och när jag kom hem vid halv två-snåret skrev jag till och med följande peppande meddelande till mig själv:


Självpepp/skryt när det är som bäst!

Lite bilder från gårkvällen:

En tysk, en fransyska, en svensk och en grek. Väldigt internationellt!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar