torsdag 28 november 2013

Flingern rollt den roten Teppich aus

Det blev en bra torsdag, trots morgonens ofrivilliga sovmorgon ;). Fick beröm av min handledare för min text om den svenska data- och mobilspelsbranschen. Med tanke på att det handlar om en text skriven på tyska var det extra kul att höra. Fick även höra att jag hade en vacker röst av en man som kom förbi för att fixa elementen på praktiken. 
"Schöne Stimme" droppade han helt spontant innan han gick. Bara att tacka och ta emot haha ;).

Lunch kl 14 blev det som vanligt framför datorn.
Gårdagens soppa i en käck förpackning från mitt extrajobb.

Väl hemma gjorde jag en omelett på två ägg, lite grönsaker, rökt lax och ost. Lyckades för en gångs skull med konststycket att inte bränna den. Nöjd :)
Middag 18:45 omelett plus halv avokado.

På kvällen gick jag till Flingern, en liten mer bohem och väldigt mysig del av Düsseldorf. Där hade dem ikväll ett happening som hette "Flingern rollt den roten Teppich aus", det vill säga Flingern rullar ut den röda mattan. Butikerna hade kvällsöppet och överallt kunde man köpa Glühwein, som smakar väldigt likt den svenska glöggen.

Jag var där med mina två roomies och två kompisar till dem, alla tyskar. En av dem sa att hon tyckte att jag hade integrerat mig väldigt bra i det tyska samhället, och ni kan tro att det gjorde mig glad att höra med tanke på att det varit mitt mål från början. Nu känns det nästan lite dumt att jag om tre veckor ska rycka upp mina rötter härifrån, men jag vet samtidigt att om jag vill så kommer jag kunna integrera mig själv minst lika bra i Berlin, dit jag planerar att flytta efter jul.

Nu är det dags att sova så att jag är pigg och altert inför morgondagens fyra timmar långa tyskalektion!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar